Kjøpsbetingelser

Generelle vilkår

Disse generelle vilkårene (“Vilkårene”) gjelder mellom It's Design / Linfalk AB, org.nr. 556470-0556 (“Selskapet”), og deg som forbruker ved bestilling via vår nettside (“Nettsiden”).

Vilkårene gjelder kun for privatpersoner. Egen avtale gjelder for bedriftskunder.

I tillegg til disse vilkårene gjelder også vår personvernerklæring.

Du må være minst 18 år for å handle hos oss. Er du under 18 år, kreves samtykke fra foresatte via e-post. Ved mistanke om falske bestillinger forbeholder vi oss retten til å anmelde. Falske bestillinger spores og kan føre til erstatningsansvar.

Vi forbeholder oss retten til å oppdatere Vilkårene. Den versjonen du godkjente ved bestilling gjelder for det kjøpet.

Betaling

Privatkunder i Sverige betaler enkelt via Klarna Checkout (faktura, Swish, delbetaling eller direktebetaling). Internasjonale bestillinger betales på forskudd via faktura eller PayPal. Bedriftskunder kan velge faktura eller PayPal.

Prisene vises inkludert 25 % svensk merverdiavgift. Lokale avgifter og toll kan tilkomme ved levering til andre land.

Levering

Bestillinger sendes normalt innen 3 virkedager, med mindre annet er oppgitt. Fraktkostnad legges til i kassen, men levering er gratis i Sverige ved kjøp over 499 SEK.

Noen produkter kan ha lengre leveringstid eller være midlertidig utsolgt. Ikke-leverbare varer fjernes fra ordren og refunderes. Ta gjerne kontakt om du ønsker å bytte mot et lignende produkt.

Levering skjer til adressen du har oppgitt – vennligst kontroller at informasjonen stemmer. Bestillinger over 20 kg leveres etter avtale med DHL.

Uavhentede forsendelser

Pakker som ikke hentes ut belastes med et gebyr for frakt og administrasjon (fra 150 SEK). Pakker som blir liggende mer enn 3 dager på DHL-terminal belastes med lagerleie i henhold til DHLs satser.

Endring av bestilling

Du kan endre lagervarer frem til bestillingen er behandlet. Prisen justeres etter gjeldende priser på endringstidspunktet. Angrerett gjelder som beskrevet nedenfor.

Avbestilling

Avbestilling er kun gyldig etter bekreftelse fra oss. Det er kostnadsfritt frem til ordren er behandlet. Bedriftskunder som avbestiller spesialtilpassede varer kan belastes for påløpte kostnader og tapt fortjeneste.

Angrerett

Som forbruker har du 30 dagers angrerett i henhold til angrerettloven. Unntak gjelder for spesialtilpassede eller personlig tilpassede produkter.

Du står for returfraktkostnaden, som trekkes fra tilbakebetalingen. Returkostnaden innen Sverige er 59 SEK. For utlandet tilsvarer kostnaden den opprinnelige fraktkostnaden. Du er ansvarlig for eventuell verdireduksjon ved unødvendig håndtering av produktet.

Varen må returneres ubrukt, i skadefri stand og i originalforpakning med plombering ubrutt.

Kontakt oss for å registrere en retur. Refusjon skjer innen 30 dager etter mottatt og godkjent retur.

Reklamasjon

Feil eller skader må meldes så snart som mulig – senest innen 2 måneder for privatpersoner. Transportskader må meldes innen 7 virkedager. Reklamasjonstiden for produksjonsfeil er opptil 3 år.

Bedriftskunder må reklamere umiddelbart ved mottak.

Reklamasjon skjer via e-post til contact@itsdesign.se. Legg ved beskrivelse og bilder av skaden eller feilen.

Produktkompatibilitet

Sjekk alltid mål og spesifikasjoner nøye før bestilling, spesielt ved kjøp av innredningsprodukter. Vi tar ikke ansvar for feilkjøp ved inkompatibilitet.

Forbehold

Vi tar forbehold om eventuelle feil i priser, produktbeskrivelser eller annen informasjon. Vi garanterer ikke levering innen oppgitt tid og kompenserer ikke for følgeforsinkelser.

Force Majeure

Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser grunnet forhold utenfor vår kontroll, som naturkatastrofer, krig, streik, strømbrudd eller forsinkelser fra leverandør.

Tvister

Ved tvister med privatpersoner følger vi Forbrukerklageutvalgets anbefalinger. Tvister med næringsdrivende behandles i svensk domstol.

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.